gästblogg. enochenannan.

Så feint livet kan vara när man är i den lilla småländska staden.
Och egentligen kanske det räcker med att skriva precis just det, för det sammanfattar läget perfa.
Perfa. säger man i den hyfsat stora staden i Västergötland som jag kommer ifrån.
Perfa. Kiligt. Bös. Tyket.
Livsviktiga ord i mitt o vokabulär.

Tänk så bra jag kan få vara med min ägarinna, enochenannan, då och då.
Få pussas och kramas lite. Pyssla lite. Dricka lite. Däcka bakom en container.
O.s.v. det är livsviktiga grejer att göra då och då för ens överlevnad.

Peppen behöver man, annars dör man.

Kanske behöver man också han med håret lite granna. Men nä. Fy faen.

POK// Den lilla

Kommentarer
Postat av: itti

Vissa saker skulle man kunna ifrågasätta men visst fan är det fint på landet. : )

2009-04-11 @ 13:08:06
URL: http://itti femtecken .blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0